Saturday 15 September 2012

Maksud Tersembunyi Dari Nombor Unik 241543903



Seseorang bernama David Horvitz, menyuruh kawannya yang sedang mengalami sakit kepala untuk memasukkan kepalanya ke dalam peti sejuk, tepatnya di dalam freezers (tempat pembeku ais batu di peti sejuk).



Inilah Erti tersembunyi dari angka 241543903
Setelah temannya memasukkan kepalanya ke dalam freezer, si David Horvitz memotretnya dan memuat (upload) hasil photonya ke flickr dan tumblr pada tarikh 6 April 2006 dan memberi judul 241543903.

Kemudian gambar tersebut masuk ke facebook pada awal tahun 2010, anehnya foto tersebut sempat hilang dari peredaran selama 2 minggu. ketika ditanyakan erti dari angka tersebut ternyata sederetan nombor kombinasi dari nombor-nombor siri peti sejuk, barcode beg edameme (soya Jepun) dan pakej mie soba beku yang ada di peti sejuk di mana kepala temennya Horvitz berada.

Setelah kejadian hilangnya peredaran foto tersebut di facebook, tumblr memberikan pengesahan bahawa foto tersebut telah terarah ke google dan menjadikan angka ajaib. Apa yang ajaib?

Cuba saja anda browsing di google (khusus nya di google image) dan masukkan kata kunci carian dengan 241543903 maka akan muncul banyak gambar orang - orang yang lagi meletakkan kepalanya di dalam freezer


No comments:

Post a Comment