Tuesday 7 August 2012

10 Kelahiran Ajaib, Unik Lagi Aneh yang Meninggalkan Sejarah..!!!

Setiap hari, ratusan ribu bayi lahir dan kebanyakan mereka adalah dianggap normal. Jarang, dimana bayi yang dilahirkan dengan keadaan lebihan dan berbeza dengan bayi normal yang lain. Ada yang berpendapat mereka dilahirkan disebabkan masalah genetik ketika dilahirkan, tetapi ada juga yang berpendapat mereka merupakan mukjizat dan keajaiban mengikut sesetengah keagaamaan dan kebudayaan masyakarat itu.  Jadi jom kita selongkar antara bayi2 yang dilahirkan dengan keadaan berbeza dengan bayi2 normal yang lain..!!
10. Bayi Berekor
 
Bayi itu dilahirkan di India pada tahun 2001. Ekor 10 inci diturunkan kepada dunia setahun selepas kelahiran. Banyak orang India menganggapnya dia adalah penjelmaan semula tuhan.

 9. Lahir Dengan 36 Jari
Seorang budak lelaki berusia satu tahun di India telah pecah rekod dunia selepas dilahirkandengan 34 jari dan jari kaki. Akshat Saxena mempunyai tujuh jari di tangan masing-masing dan sepuluh jari kaki dengan berjalan kaki masing-masing, menurut jurucakap untuk Rekod Dunia Guinness.

Kanak-kanak, dari Uttar Pradesh di utara India, telah mempunyai beberapa siri pembedahanuntuk memotong lebihan digit. Akshat dilahirkan tahun lepas tanpa ibu jari jadi doktor bekerjauntuk membina semula keluar-jari yang mereka telah membuang


8. Bayi 4 Tangan 4 Kaki
Ini bayi perempuan (Lakshmi Tatma) dilahirkan di India dan ia dianggap penjelmaan semulatuhan Vishnu hindu
Berikut adalah beberapa kes-kes yang agak unik. Anda boleh membuat keputusan sama ada mereka adalah kemalangan atau mukjizat-mukjizat.

7. Bayi Berkepala Dua
Pada tahun 2008, seorang bayi lahir di Bangladesh dengan dua kepala.

6. Bayi Mutant
Bayi ini dilahirkan pada tahun 2006 dengan keadaan yang dikenali sebagai anencephaly.Mempunyai sesuatu yang boleh dilakukan dengan pembentukan otak yang tidak Sempurna.

5. Bayi dengan Jenis Ichthyosis Harlequin
Bayi lahir di Gilgit, Pakistan lahir seperti kulit Harimau pada Maret 2010. Ada juga tampaknya menjadi sesuatu yang salah dengan, bibirnya tangan dan tutup mata. Bayi itu meninggal sesaat setelah melahirkan.

4. Bayi Terkecil Di Dunia
 
Amillia Taylor dicatat untuk menjadi bayi terkecil yang pernah lahir dan untungnya, hanya dua minggu sebelum batas aborsi legal

3. Bayi Kembar Inter-Kaum
 Ini adalah sangat menarik. Ibu bapa yang sama, tarikh lahir yang sama, rahim yang sama tetapiberlainan kaum. Kedua-dua kanak-kanak (Kaydon dan Layton Richardson) baru sahajamenyambut hari ulang tahun mereka pada bulan Julai 2010

2. Satu Mengandung Parasit
Bayi perempuan kecil itu membawa kembar parasit di perutnya. Dilaporkan keadaan bayi ini stabil dan baik setelah mengalami beberapa pembedahan dan pulih seperti kanak2 normal yang lain.

1. Bayi Mati Hidup Semula
Keajaiban terbesar. Bayi pramatang diisytiharkan mati selepas lahir tetapi ajaib, dua jamkemudian bayi itu dengan baik dan hidup.

Apapun yang berlaku semua itu adalah atas kehendakNYA.. Kita hanya mampu berserah dan mengambil setiap apa yang berlaku itu sebagai Iktibar atau pedoman dalam diri.. 

No comments:

Post a Comment