Friday, 31 August 2012

Wow !! Gadis comel ini dapat 11 juta views LAH

Percaya atau tidak, dengan hanya melakukan sedikit pergerakan mimik muka comel depan webcam dan kemudiannya dipostkan ke dalam youtube, budak perempuan dalam video ni boleh dapat berjuta-juta viewer. Orang lain siap nyanyi dan buat macam-macam lagi tapi kadang-kadang susah nak dapatkan jumlah viewer macam budak ni.

kolam awet muda jadi tumpuan


RIBUAN pengunjung membanjiri Kolam Banyu Biru, Pasuruan yang airnya dikatakan mempunyai khasiat awet muda. - AGENSI
PASURUAN, Jawa Timur - Beribu-ribu pengunjung membanjiri Kolam Banyu Biru di Winongan di sini pada setiap kali cuti Hari Raya Aidilfitri kerana airnya dikatakan mempunyai khasiat awet muda.
Malah, jumlah pengunjung mampu mencecah sehingga 5,000 orang pada satu-satu masa.
Koordinator Kolam Alam Banyu Biru, Djuma'adi berkata, pada tahun ini, kira-kira 5,000 pengunjung termasuk dari luar wilayah Pasuruan datang ke tempat perkelahan itu pada hujung minggu lalu.
Katanya, berbanding tahun lalu, jumlah pengunjung yang datang ke kolam terbabit meningkat tinggi pada tahun ini.
"Ekoran sambutan menggalakkan, pengelola Kolam Alam Banyu Biru menaikkan harga tiket masuk kepada 9,000 rupiah (RM2.80) sepanjang cuti Aidilfitri berbanding 5,000 rupiah (RM1.60) pada hari-hari biasa," katanya kepadaberitajatim.com.

5 watak animasi yg betul-betul wujud


Meg Griffin (Family Guy)
 
 
 
Mr. Satan (Dragonball)
 
 
 
 
Peter Griffin (Family Guy)
 
 
 
 
 
Lion-O (Thundercats)
 
 
 
 
Lois Griffin (Family Guy)

penyu air tawar yang esotik



Mata Mata (Chelus fimbriatus) adalah spesis penyu air tawar yang mendiami hutan Amazon dan lembangan Orinoco di Amerika Selatan. Penyu pelik ini adalah sepenuhnya haiwan aquatik akuatik iaitu berada di dalam air dan tidak naik ke daratan.

Ianya lebih suka berada di air cetek yang bertakung, kerana dengan mudah boleh mengeluarkan kepalanya dari air untuk bernafas.

Mata Mata boleh membesar dengan agak besar, sehingga 15 kilogram. Ia memakan invertebrat dan ikan seta tidak berbahaya kepada manusia, walaupun dengan penampilan mereka yang agak menakutkan sesetengah orang.

Mata Mata agak sensitif terhadap kualiti air, termasuklah di dalam kurungan ataupun di dalam hutan. Ia boleh terancam oleh pencemaran.

Mata-mata juga menjadi salah satu daripada binatang peliharaan yang esotik oleh sesetengah orang.

Jom layan video ini untuk kenali Mata Mata



Thursday, 30 August 2012

5 pohon unik di dunia


5 Pohon Unik Di Dunia - Banyak hal unik di dunia ini. Termasuk juga dengan makhluk hidup. Salah satunya ialah pohon. Beragam jenis pepohonan tumbuh dengan bentuk yang unik dan menakjubkan. Hingga tak jarang karena keunikan pohon tersebut, banyak turis yang datang untuk melihatnya secara langsung.

Seperti diberitakan situs pemeringkat Toptenz, Setidaknya ada 10 pohon unik yang pernah ditemukan oleh manusia. Ada yang tumbuh menjalar dengan bentuk yang unik, dan ada juga yang tumbuh besar bagaikan sebuah gedung. Pohon apa sajakah itu?

Berikut lima dari 10 pohon unik yang pernah ditemukan manusia tersebut:

1. Pohon Oak Malaikat: 
Pohon ini berlokasi di Johns Island, South Carolina, Amerika Serikat. Pohon oak berumur 1.500 tahun ini memiliki batang dan daun yang lebar bak seorang malaikat. Tingginya sekitar 84 meter dan cabangnya memiliki panjang 300 meter.

Pohon ajaib ini diperkirakan sebagai organisme tertua yang hidup di sungai Missisissippi. Pohon tersebut berhasil selamat dari sejumlah bencana alam yang menghantam kawasan itu. Di antaraya gempa bumi tahun 1886, banjir dan topan pada tahun 1989.

2. Pohon Darah Naga: 
Pohon ini termasuk jenis yang langka. Dikenal juga bernama latin Dracaena Cinnabari, pohon ini tumbuh di Yaman.

Unesco mengklaim di area pepohonan ini ada 37 persen pesies tanaman, 90 persen spesies reptil dan 95 persen siput yang tidak muncul di belahan dunia mana pun.

Pohon Naga ini tumbuh menyerupai payung. Oleh penduduk lokal, getah dalam pohon tersebut diyakini sebagai obat, produk kosmetik dan bahan pewarna lukisan.

Selama ini kita selalu mengetahui bahwa getah dari pohon selalu berwarna putih. Tapi di Socotra, Yaman tidak demikian. Di Socotra ada pohon Darah Naga yang getahnya berwarna merah.

Pohon ini ditemukan oleh Profesor Issac Bayley Balfour pada tahun 1880. Pohon ini berbentuk seperti jamur atau payung. Daunnya berbentuk seperti pedang, keras, dan bergerombol di atas pohonnya.

Pohon ini disebut pohon darah naga karena getah pohon ini berwarna merah darah. Getah tersebut keluar dari batangnya. Getah inilah yang disebut darah naga. Darah naga ini sangat berguna untuk obat, pewarna, pemanis, dan pengharum.

Konon menurut legenda nama pohon ini yaitu pada jaman dahulu, ada seekor ular balistik yang besar yang dianggap naga. Suatu hari naga itu berkelahi dengan seekor gajah dan keduanya mati. Kedua binatang itu mengeluarkan darah. Darah kedua binatang itu dipercaya memiliki kekuatan ajaib. Pada saat kedua darah binatang ini bercampur, tumbuhlah sebatang pohon. Pohon inilah yang dipercaya sebagai pohon darah naga.

Kerana di pulau Socotra, Yaman terdapat banyak pohon-pohon yang unik, socotra dimasukan kedalam daftar situs warisan dunia oleh PBB.

3. Pohon Tule: 
Pohon Tule raksasa ini memiliki tinggi hingga 300 meter lebih. Lokasi pohon berada di kawasan Oaxaca, Meksiko. Setiap cabang bisa tumbuh menjadi sebuah pohon sendiri.

The Tule Tree El Árbol del Tule (”The Tule Tree) adalah pohon cemara Montezuma yang teramat besar (Taxodium mucronatum). Pohon ini mempunyai unkuran lingkar yang paling besar yaitu 190 kaki (58 m) dan berdiameter 37 kaki (11,3 m). Pohon Tule begitu kental/rada lengket, sampai ada yg bilang bahwa “anda bukan yang memeluk pohon ini, malahan anda yg dipeluk".

Para peneliti menduga itu adalah gabungan dari beberapa pohon, namun ternyata hasil tes DNA menunjukkan sebaliknya. Pohon itu secara genetik adalah individu sendiri.

Pada tahun 2001 ia ditempatkan pada daftar UNESCO sementara dari Situs Warisan Dunia.

4. Pohon Teko Baobab: 
Pohon teko Baobab ini merupakan bagian dari spesies Adansonia. Lokasi pohon berada di kawasan Afrika, namun bisa juga ditemukan di Asia dan kawasan Peninsula Arab. Namun tanaman ini paling banyak ditemukan di kawasan Madagaskar.

Pohon ini sangat unik karena berbentuk menyerupai botol atau teko. Khusus untuk foto di atas, pohon itu berlokasi di Ifaty Madagaskar. Usianya mencapai 1.200 tahun.

Para penelilti memperkirakan, pohon langka ini bisa menampung air hingga 120 ribu liter.

5. Pohon dari Ta Prohm: 
Pohon ini tumbuh di atas kuil Ta Prohm, Kamboja. Ada dua spesies yang mendominasi pohon ini.

Sebagian peneliti mengklaim pohon yang lebar berjenis Ceiba pentandra, sementara peneliti lain menduga itu adalah Tetrameles Nudiflora. Sementara pohon yang lebih kecil diperkirakan adalah pohon Strangler Fig.

Fenomena pohon unik dengan cabang yang menjalar ini menarik perhatian ribuan turis tiap tahunnya.


sumber:http://www.pangkalanunik.com/

foto 10 kek dengan bentuk mengerikan


FOTO: 10 Cake Dengan Bentuk Mengerikan - Cake umumnya berbentuk bundar dan petak. Namun, tidak dengan 10 Cake di bawah ini. Ragam cake dibawah ini dibentuk sedemikian rupa hingga menimbulkan kesan ekstrem bagi yang melihatnya. Mulai dari berbentuk bintang, manusia, organ tubuh, asbak lengkap dengan rokoknya, hingga berbentuk tengkorak kepala manusia. Apkah Anda penasaran ingin melihatnya. Berikut foto-foto cake dengan bentuk ekstrem yang pernah di buat.
1. The Dead Body

2. The Human left-overs

3. The Ash Tray

4. The Hannibal Lecter

5. The EWWWW!!

6. The Zombie

7. The Rodent

8. The Dentist's Dream

9. The Anatomy Exam

10. The Complete Heart



Wednesday, 29 August 2012

5 Rahsia Kecantikan Gadis Jepun Kini Diketahui Umum..!!!


Gadis jepun majoritinya mempunyai wajah yang putih, lembut dan halus. Pasti kamu tertanya-tanya apakah rahsia mereka bukan? antara amalan yang dilakukan untuk kulit cantik adalah melakukan perawatan tradisional menggunakan bahan semula jadi sejak turun temurun lagi. Ingin tahu lebih lanjut? ayuh semak panduan berikut!



1. Vitamin C
gadis jepun percaya vitamin c baik untuk kulit dan memiliki khasiat untuk memutihkan kulit. oleh sebab itu, mereka mengamalkan makan buahbuahan yang kaya dengan vitamin c bertujuan untuk memecah dan mengoksidakan melanin sehingga menjadikan kulit putih.





2. Kacang merah
gadis jepun memanfaatkan azuki, sejenis kacang merah yang digunakan sebagai bahan untuk menggosok wajah sejak dulu lagi. hasilnya, wajah menjadi lebih halus dan bebas daripada sebarang masalah jerawat .




3. Beras Merah
Bahan yang digunakan oleh gadis jepun untuk memelihara kulit dan sentiasa awet muda. bukan itu sahaja, bahan semula jadi ini juga berkhasiat mencegah kedutan, lingkaran hitam di bawah mata dan mengawal pengeluaran minyak secara semula jadi kulit.

 


4. Pengelupasan
Gadis jepun rajin melakukan pengelupasan kulit (exfoliation) untuk menghilangkan sel-sel kulit mati dari wajah hingga membuatkan wajah mereka tampak berseri dan tidak nampak kusam.





5. Alga
Wakame, sejenis alga laut yang ditemukan di perairan jepun merupakan salah satu bahan perawatan kulit semula jadi terbaik. Wakame melindungi kulit daripada sinar ultra violet serta kerosakan kulit. bahan semula jadi ini juga mencegah timbulnya kedutan halus dan lingkaran gelap di sekitar mata.


Pesona LUBANG BIRU terbesar di tgh laut


MELIHAT sebuah lubang warna biru terbesar di dunia ini, kami yakin Anda pasti berdecak kagum. Bagaimana tidak, lubang yang diberi nama The Great Blue Hole ini merupakan hasil reruntuhan suatu sistem gua batu kapur yang terbentuk saat permukaan laut lebih rendah yang terjadi berulang-ulang.


Lubang terbesar di dunia ini terletak di pesisir Belize, negara kecil di Amerika Tengah. Tepatnya berada di dekat pusat Lighthouse Reef 60 mil (90 km) timur daratan Belize. Lubang ini punya bentuk bulat yang sempurna, lebih dari 984 kaki (300 meter) dan kedalamannya mencapai 410 kaki (125 meter).

Fenomena unik ini rupanya membuat seorang perwira Angkatan Laut Prancis, yang sekaligus penjelajah, ekologi, pembuat film, ilmuwan, dan peneliti, Jacques-Yves Cousteau, membawa kapal Calypso dan kapal selam untuk masuk ke bagian dalam lubang dan memeriksa stalaktit diskors dari dinding yang menggantung. 
Dari Jacques pula akhirnya diketahui tempat ini punya kedalaman berwarna biru nila dan jika Anda memiliki kesempatan menyelam di lubang tersebut, maka akan terlihat banyak jenis binatang laut yang menghuni lubang tersebut. 

Dari sekian banyak jenis binatang diantaranya adalah ikan kerapu raksasa, hiu Karibia, ikan gobi, 
angel fish, butterflyfish, dan hamnlets.

Lubang ini makin terlihat mengagumkan, disebabkan adanya elkhron karang yang tumbuh ke permukaan. Lubang ini punya dinding yang tipis sekitar 110 kaki (44 meter) dengan formasi stalaktit. Makin ke dalam, ternyata makin berkurang loh sirkulasi air dan cahayanya. 


Untuk saat ini, tempat ini dilindungi oleh Belize Audubon Society yang juga merupakan Monumen Nasional Belize. Dan konon, jutaan tahun yang lalu, Blue Hole adalah sebuah gua kering yang besar, dimana stalaktit dan stalagmit-nya perlahan-lahan terbentuk. 


Ketika zaman es berakhir ribuan tahun lalu, permukaan air laut mulai naik menutupi gua. Pada kedalaman kaki 130 kaki (40 meter) suhu lubang ini sekitar 76 derajat Fahrenheit (24 derajat celcius) sepanjang tahunnya.

Tuesday, 28 August 2012

Design cincin yg unik

Cincin ataupun Ring sangat memberi nilai kepada si pemakainya. Cincin juga boleh menaikkan seri si pemakai. Pelbagai-bagai bentuk cincin yang ada dipasaran pada masa kini. Ada cincin yang bertatahkan berlian dan permata. Ada juga yang diperbuat daripada emas, emas putih, silver dan tidak kurang juga besi tahan karat. Kali ini Labi-Labi nak tunjuk gambar cincin yang agak cool sebab dia tak nampak seperti cincin yang dijual dekat kedai emas tu..







Pelik!!! ikan hidup dalam paru-paru budak


BUDAK TERTELAN IKAN, IKAN, IKAN BERADA
 DI PARU- PARU, IKAN DALAM BADAN, IKAN HIDUP DALAM BADAN, IKAN MASUK 
DALAM BADAN, IKAN MASUK DALAM PARU-PARU, IKAN MELOMPAT MASUK MULUT, IKAN
 YANG PELIK, KANAK-KANAK TERTELAN IKAN, LELAKI, LUAR BIASA DAN PELIK, 
PELIK IKAN MASUK DALAM PARU, SUNGAI, TAO TAU AJER, TERDAPAT IKAN DI 
PARU-PARU, TERTELAN IKAN KECIL

Satu kejadian yang mengerikan apabila ikan hidup masuk ke bahagian paru-paru seorang kanak-kanak di India. Doktor diminta untuk mengambil ikan hidup yang terdapat di bahagian paru-paru kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun di India. Para doktor terus menjalankan operasi pembedahan kanak-kanak lelaki yang bernama Anil Barela menelan ikan sepanjang 9 centimeter di tepi sungai ketika sedang bermain dengan temannya. Setelah menelan ikan hidup itu, lama kelamaan Anil merasa susah untuk bernafas. Kadar oksigen dalam darahnya semakin menurun. 

BUDAK TERTELAN IKAN, IKAN, IKAN BERADA
 DI PARU- PARU, IKAN DALAM BADAN, IKAN HIDUP DALAM BADAN, IKAN MASUK 
DALAM BADAN, IKAN MASUK DALAM PARU-PARU, IKAN MELOMPAT MASUK MULUT, IKAN
 YANG PELIK, KANAK-KANAK TERTELAN IKAN, LELAKI, LUAR BIASA DAN PELIK, 
PELIK IKAN MASUK DALAM PARU, SUNGAI, TAO TAU AJER, TERDAPAT IKAN DI 
PARU-PARU, TERTELAN IKAN KECIL

Menurut salah satu media India, kebanyakan kanak-kanak di negara tersebut gemar menelan ikan hidup-hidup saat bermain. Namun kes yang menimpa Anil dianggap cukup pelik, kerana ikan yang ditelannya masuk ke bahagian paru-paru.

“Ikan ini hidup, namun akhirnya mati ketika pembedahan selesai dilakukan. Ikan itu mengganggu fungsi paru-paru dan menyebabkan kurangnya aliran oksigen,” ujar Dr Pramod Jhawar.

Doktor pakar itu berjaya mengambil ikan yang tersangkut di dalam paru-paru Anil. Dr Jhawar mengatakan, ini merupakan kes pertama yang muncul sejak 20 tahun lalu.

misteri sungai dlm laut


Misteri Sungai Dalam Laut Di Cenote Angelita, Mexico

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita , Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari 60 meter, airnya menjadi air masin, lalu anda dapat melihat sebuah "sungai" di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan yang terapung.

Ia mungkin kelihatan seperti sungai,tetapi ia bukan sungai yang sebenar. Ia hanya satu lapisan hidrogen sulfida di bawahnya. Ia kelihatan mengejutkan dan tidak dapat dilupakan apabila anda sampai ke sana dan melihat dengan mata anda sendiri. Dalam perjalanan ke bawah anda, anda boleh melihat lapisan batu-batu yang menakjubkan yang terbentuk semasa zaman ais terakhir.
"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Al Qur'an, Al Furqan:53)
Jom tengok video di bawah ni...